حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 120 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 0×
دیدار مدیر حوزه علمیه نمونه با حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرزانه دبیر شورای عالی حوزه خراسان
۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
شناسه : 1335
پ
پ

به گزارش خبرنگار دبیرخانه شورای عالی، حجت‌الاسلام والمسلمین فرزین، مدیر مدرسه علمیه نمونه قم و اصفهان با حضور در دبیرخانه شورای عالی به تشریح طرح تفصیلی مدرسه علمیه نمونه پرداخت و امتیازات این طرح و آثار مثبت اجرای آن و چرایی و چگونگی طرح را برای حجت‌الاسلام و المسلمین فرزانه تبیین کرد.

وی با اشاره به اینکه هفت سال بر روی تدوین این طرح کار شده است، گفت: خوشبختانه در اواخر سال ۱۳۹۹ این طرح در شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور و شورای گسترش به تصویب رسید و از سال ۱۴۰۰ هم اجرا شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرزین چهار محور اصلی طرح تفصیلی مدرسه علمیه نمونه را اینگونه برشمرد:
یک: دارای نظام جامع تعلیم و تعلّم با رویکرد تربیتی بر اساس فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی.

دو: دارای پنج سطح تحصیلی بوده و برای هر سطح تحصیلی خروجی مربوط به نیاز جامعه لحاظ شده است. زمانبندی سطح یک تا سطح چهار، هر کدام ۲ سال و نیم و سطح پنج با برنامه‌ای پنج ساله تحقق می‌یابد.

سه: دارای ۱۴ حوزه دانشی و مهارتی است که به فراخور نیاز طلبه محتوای این ۱۴ حوزه  در واحدهای درسی سطوح مختلف تحصیلی در دو حالت عمومی و تخصصی لحاظ شده است.

چهار: بعد از اجتهاد عمومی (در سطح ۴) ، اجتهاد در ۱۴ حوزه دانشی ، مهارتی (در سطح ۵) در موضوعات خاص نظیر فقه بورس ، فقه بیمه و یا در موضوعات دیگر از سایر حوزه‌های دانشی ، همانند اجتهاد در مبانی حکمت متعالیه یا موضوعات خاص عرفان و … انجام می‌شود.

در ادامه این دیدار، حجت‌الاسلام و المسلمین فرزانه ضمن تقدیر از اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در مدرسه علمیه نمونه، از مسئول دبیرخانه شورای عالی خواست تا این طرح در کمیسیون تخصصی آموزش مطرح و مورد بررسی قرار گیرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.